Sunday 20 January 2013

Yang Diserang Raja Arif Bukan BTN Atau Kerajaan Malaysia


Mulut Tempayan mula tertarik dengan cerita BTN yang saban hari makin panas dan nampak mula tidak terkawal tetapi malangnya setelah pelbagai pendedahan telah dibuat tetapi tuan yang empunya badan masih mendiamkan diri.

Pelbagai pihak telah membuat andaian sehingga ada yang mengaitkan serangan tersebut dibuat kepada agensi dan Kerajaan BN dalam hal ini.

Sebenarnya apa yang berlaku jika dinilai bukanlah seperti itu, serangan demi serangan itu hanyalah ditujukan kepada Raja Arif sendiri yang didapati tidak telus dalam pemtadbiran BTN terutama perkara yang berkaitan wang.

Menurut seorang blogger yang menggelarkan dirinya Gempur 1Malaysia (klik sini), Raja Arif gagal menjawab serangan yang dibuat terhadapnya berkenaan beberapa perkara termasuk perkara yang berkaitan bantuan kewangan yang diberikannya kepada ABIM Sabah sebanyak RM 73 000 kepada sekolah rendah untuk membuat 5 program. 

Soalannya, apakah kaitan Raja Arif dengan ABIM? 

Betul juga kata mereka, ABIM sudah memang dikenali antara pertubuhan yang banyak melahirkan pemimipin yang menjadi pembangkang kepada kerajaan.

Jadi mengapa Raja Arif begitu berani mengeluarkan peruntukan yang begitu besar kepada mereka dan apakah motifnya.

Lagi pendedahan akan dibuat dan nantikan ceritanya....

No comments:

Post a Comment